Luzid 81 Report post Posted September 6, 2017 (edited) Hi everybody, I recently bought a Thrustmaster 16000t FSC joystick. Do any of you guys have something similar and what config do you recommend? I can't decide if i should have roll on twist or X-axel. Edited September 6, 2017 by Luzid 1 Share this post Link to post Share on other sites
Xenu 197 Report post Posted September 6, 2017 I do not have any joystick yet, but I will keep an eye out about how you feel about it after a few month Share this post Link to post Share on other sites
Luzid 81 Report post Posted September 6, 2017 19 minutes ago, Xenu said: I do not have any joystick yet, but I will keep an eye out about how you feel about it after a few month There will be a nice review later on For now i can only tell you that it's afforable/good value 😉 2 Share this post Link to post Share on other sites
starchild84 9 Report post Posted October 25, 2017 bought one self today https://www.conrad.se/Joystick-Thrustmaster-T16000M-FCS-HOTAS-USB-PC-Svart.htm?websale8=conrad-swe&pi=1493925&ci=SHOP_AREA_83142_0409010 will be first time i use joystick for games used joystick in forestry scooter but that different use hahaha. 2 Share this post Link to post Share on other sites
starchild84 9 Report post Posted November 3, 2017 (edited) så fick min Thrustmaster T16000M FCS Hotas igår planerad lev var på måndag 6/11 så man tackar för en snabb lev hehehehe. provade att lira lite i singel flyg läge mot lite pirater men verkar som jag inte fått saker ricktigt rätt. fanns på thrustmasters hemsida en färdig uppsättning av inställningar man skullle använda till t.a.r.g.e.t gui men verkar inte ricktigt som det funkar som infon säger men blir o prova sig fram lite. hehehe var inte ricktigt lätt att styra med joysticken fast det beror på mig annars överlag så kändes den ricktigt skön att använda lagom motstånd i fjädern ligger som ett smäck i handen tycker jag. sen fick jag en ny dator skärm mossans sambo jobbar på activa o de fick in en tv 42 tums philips full hd o de fråga om jag ville ha den sa ju inte nä, de skrattade när de såg vart jag satte den provade och den funka fint bra bild stor men ser mycket kan man så varför inte Edited November 3, 2017 by starchild84 Share this post Link to post Share on other sites
Fj0d 5 Report post Posted December 2, 2017 Köpte själv en T16000m FCS HOTAS. Joysticken känns helt okej, har inte spelat mycket med utrustningen men känner att gasreglaget är lite väl stort för mina händer.. så funderar på att köpa en till T16000 och köra dual stick. Dock verkar man vara tvungen att böka en del med TARGET för att få dual stick att fungera, och det programmet verkade inte roligt. Är rätt van att köra med två spakar från jobbet, kanske inte rymdskepp men nära nog 2 Share this post Link to post Share on other sites