Xenu 197 Report post Posted August 1, 2017 http://www.pcworld.com/article/3212206/computers/radeon-rx-vega-64-pricing.html Share this post Link to post Share on other sites
Solver 95 Report post Posted August 2, 2017 Amd är helt klart ett alternativ igen efter att ha halkat efter många år. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Xenu 197 Report post Posted August 2, 2017 29 minutes ago, Solver said: Amd är helt klart ett alternativ igen efter att ha halkat efter många år. Precis! Har kört Intel/nvidia i hela mitt liv, men det var nog nu efter Intels AMT skit som har kommit fram i ljuset. Prissättningen är också helt perfekt Share this post Link to post Share on other sites
UnleashTheGreken 200 Report post Posted August 2, 2017 Jag får nog köpa en till dator om AMD ska fortsätta så här 1 Share this post Link to post Share on other sites
Drumel 28 Report post Posted August 3, 2017 Men lite synd att det inte var mer kräm i kortet , typ samma pris prestanda som 1080 kortet Share this post Link to post Share on other sites
Xenu 197 Report post Posted August 3, 2017 1 minute ago, Drumel said: Men lite synd att det inte var mer kräm i kortet , typ samma pris prestanda som 1080 kortet Tänkte inte ens om att titta på siffrorna och jämför med nvidia, isf är det ju en liten besvikelse Share this post Link to post Share on other sites
Zara Stardust 4 Report post Posted August 13, 2017 På grafikkorts fronten har AMD alltid varit ett alternativ. Jag kör ett gammalt Asus Matrix HD7970 Platinum Edition, och den har klarat sig ypperligt i allt hittills... Dock behöver jag uppgradera datorn så ja... jag tittar på en Threadripper med VEGA som nästa maskin för närvarande Share this post Link to post Share on other sites