Guest Malkolmi Report post Posted October 6, 2018 (edited) Jag har faktiskt funderat på detta ett tag nu, om man inte skulle kunna annordna något lättare event, spelkväll, rundtur på olika skepp, få folk att testa på nya spelmekanik som mining ect ect... Vi hade ett lite snabbt samtal på teamspeak härom kvällen om organisationen och att "lura in" fler spelare, och att skapa en större aktiv spelarbas. Det jag menar är att vi helt appropå nämde något som satte ett frö i mitt ganska stora huvud. Jag vet att jag har minst 1 kompis som äger Star Citizen, men aldrig riktigt spelat det, och som saknar en Org. Och jag kanske kan dra in honom en kväll o spela runt lite, men det skapar ju inte precis några band till folket i organisationen. Så jag tänkte att vi kunde försöka planera in någon slags spelkväll, där vi kanske iaf kan bli en 4-5 personer som är med i organisationen, känner till spelet lite, och så kan folk försöka dra in lite kompisar, eller randoms från något forum osv. Ska man lita på ryktena så kan ju spelet inom ett par dagar faktiskt bli rätt mycket mindre hårdvarukrävande och fungera rätt mycket bättre. Och då kanske folk kan bli intresserade. Jag menar inte att detta bara ska vara en rekryteringskväll dock, utan jag lär även själv känna fler folk som redan är inom SweTrust, då jag för tillfället vet vem ca 8 pers är. Detta kan ju vara en öppen spelkväll 1 dag i veckan en viss tid, där folk kan komma o gå lite som dom vill. Tex Torsdagar från 18.00 och frammåt. Vad säger folk om något sånthär? Vilka dagar passar osv? >>> Edit <<< Verkar vara lite intresse för att spela redan ikväll, så jag skriver här i inlägget att vi försöker ordna upp en mindre spelträff redan ikväll. Jag siktar på att vara inne från ca kl 18.00 med ev förseningar pga hunden o liknande! Men Det låter kul, så jag börjar rigga Hotas och keybindings redan nu... Edited October 6, 2018 by Malkolmi Share this post Link to post Share on other sites
Xenu 197 Report post Posted October 6, 2018 Låter som en mycket bra idé! Behöver bara en dator så jag kan spela igen men räknar med att fixa en till sommaren (kanske) Share this post Link to post Share on other sites
WOLF 91 Report post Posted October 6, 2018 (edited) i kväll ..... laddar redan Edited October 6, 2018 by WOLF 2 Share this post Link to post Share on other sites
Solver 95 Report post Posted October 6, 2018 Det här har tagits upp ibland, och jag stöder tanken fullt ut. Kan förmodligen ikväll. Generellt sett kan jag oftast onsdag och torsdags kvällar. Vissa måndagar, lördagar och söndagar. Oftast inte Tisdagar och fredagar. Share this post Link to post Share on other sites
Solver 95 Report post Posted October 6, 2018 (edited) Kanske inte så mycket vettigt spelande, men kul hade vi 🙂vi. Edited October 6, 2018 by Solver 1 Share this post Link to post Share on other sites
ZheatoZ 12 Report post Posted October 6, 2018 Jag är inte aktiv på teamspeak men jag kollar discord varje dag nästan.. Men brukar spela cs med vänner på kvällarna efter 21.30 typ men fram till dess har jag tid om man vill lira.. Men har aldrig spelat spelet ännu och har ca 4-5 år gammal dator så hoppas det går bra att lira ändå (290x) Share this post Link to post Share on other sites
Xenu 197 Report post Posted October 15, 2018 mer bilder! (och videos) :D Share this post Link to post Share on other sites
Guest Malkolmi Report post Posted October 16, 2018 Jag testade att trycka in så många cyclones som möjligt i en valkyrie... det gick in 5... kan nog få in 1 till om man inte måste lämna plats åt sig själv för att komma fram mellan bilarna! Share this post Link to post Share on other sites
Guest Malkolmi Report post Posted October 16, 2018 Och Freelancern kan tydligen plocka in flytande grejer i rymden, rakt igenom framrutan! 👌 Share this post Link to post Share on other sites
Xenu 197 Report post Posted October 16, 2018 2 hours ago, Malkolmi said: Och Freelancern kan tydligen plocka in flytande grejer i rymden, rakt igenom framrutan! 👌 Extra funktionalitet! superb! Share this post Link to post Share on other sites
Solver 95 Report post Posted October 16, 2018 Gänget som härjat i universum har efter lyckat uppdrag nu blivit laglydiga medborgare. Malkolm, Azuligann, Spiljak och Solver. Share this post Link to post Share on other sites
Guest Malkolmi Report post Posted October 17, 2018 Den där Azuligann är inte någon man ska lita på! 😈 Share this post Link to post Share on other sites
Azuligan 59 Report post Posted October 20, 2018 On 10/17/2018 at 9:13 PM, Malkolmi said: Den där Azuligann är inte någon man ska lita på! 😈 Haha jag förstår inte vad du menar Share this post Link to post Share on other sites